Rozhovor s Danielem Procházkou


Daniel Procházka, fotbalista FK Ústí nad Labem, nechyběl mezi fotbalisty, kteří se zúčastnili tréninkového kempu Aligator na konci roku 2018. Nebyla to však jeho premiéra, protože už několik tréninkových jednotek naší metody absolvoval. Podělil se s námi o dojmy prostřednictvím rozhovoru.

Co sis myslel, když jsi si poprvé vyzkoušel tuto tréninkovou metodu?

Vůbec jsem nevěděl, o co se jedná. Nicméně posléze, když jsem si prošel pár cvičeními, jsem zjistil, že to jsou velmi dobré věci, které jsou velmi odlišné, něž věci u klasických tréninků u nás v České republice. 

Na kempu jsi byl již podruhé, jak bys 3 dny, které jsi tu strávil popsal?

Opět to byl skvělý zážitek. Je třeba někdy do toho šlápnout, takže pro mě osobně to účel splnilo. Každá tréninková metoda má něco do sebe, ale už jsem věděl, do čeho jdu, tak jsem byl nato připravenej, i když jsem vypadal u některých cvičení opravdu zvláštně (smích).

V čem je tato metoda odlišná od klasického tréninku?

Odlišná je opravdu v hodně věcech. Například v přebírání míče. Kdy od klasického převzetí placírkou, vás skoro všechna cvičení tlačí do převzetí hranou nohy. Dále pak jsou všechny tréninky dost náročné na kondiční připravenost hráčů. Když si vezmu, že tréninky trvaly většinou 60-75 minut, tak mi přišlo, jak kdybychom trénovali 2 hodiny. Jsou zde minimální pauzy na odpočinek, což je oproti klasickému tréninku velmi odlišné.

Na jaké činnosti se tato metoda nejvíce zaměřuje?

Nejvíce mi přišlo, že se nejvíce zaměřuje na kontrolu míče v časoprostorovém tlaku, první dotek a neustálé vnímání prostoru při všech dovednostech.


V čem ti nejvíce pomohla v tvé fotbalové kariéře?

Myslím si, že mě osobně to mohlo dostat se do dobré kondice a uvědomit si své nedostatky. Cvičení mi dala opravdu hodně.


Musel ses hodně soustředit v jednotlivých cvičení?

Určitě ano. Musel jsem abnormálně zapojovat hlavu, což by u fotbalisty měla být hlavní věc.

Před každým tréninkovým procesem jste měli 60 minut cvičení na hluboký stabilizační systém, jak jsi to vnímal?

Za mě určitě skvělá věc. Myslím si, že by se to mělo dělat stále, lépe se pak trénuje. Hráč již přijde na hřiště zahřátý, je to skvělá prevence před zraněním.

Jsou věci, které sis z tréninků odnesl využitelné v utkání?

Myslím si, že určitě ano. Některé věci byly pro mě nové, nicméně kdybych je měl více vryté pod kůží, tak bych se je nebál použít v utkání.

Myslíš si, že kdybys měl takto nastavený trénink, posouval by ses rychleji?

To nemůžu vědět, ale myslím si, že 100% ano. Když pilujete určité věci, tak se je naučíte vždycky. Nicméně si myslím, že jestli budou mladí hráči preferovat takto nastavený trénink, budou se posouvat o hodně dopředu.