Rozhovor s Vasilem Kušejem


Dnes vám přinášíme první ze série rozhovorů. Jako první nám na pár otázek odpověděl Vasil Kušej. V současnosti hráč SG Dynama Dresden a reprezentant České republiky U19. Vasil Kušej se stal tzv. testovacím objektem, na kterém vznikaly první krůčky této tréninkové metody a využívá ji neustále.


Co jsi si myslel, když jsi si poprvé vyzkoušel tuto tréninkovou metodu?

Tak úplně poprvé, když jsem vyzkoušel tuto metodu, tak jsem si to hned oblíbil, protože to bylo něco jiného. Byl to jiný trénink, který mi dával víc, než obyčejný trénink. Začalo mě to hned bavit a každý den jsem viděl zlepšení v daném cvičení.



V čem je tato metoda odlišná od klasického tréninku? A na co se nejvíc zaměřuje?


Vícevjemová cvičení jsou zaměřená na hlavu, na myšlení a na rozhodování v určité situaci. V těchto cvičeních se naučíte soustředit na danou činnost a klidně i na více činnosti. Vlastně vás to naučí přemýšlet v herních situacích a ve fotbale. U klasického tréninku se soustředíme jen na obyčejné tréninkové věci, ale tohle je nadstandard a úplně něco jiného než obyčejný trénink.



V čem ti nejvíce pomohla v tvé fotbalové kariéře? 


Mně osobně to pomohlo ve všem. Naučil jsem se hrát fotbal, když jsem se naučil tohle vše. Každý den jsem se zlepšoval. Naučil jsem se přemýšlet o fotbale přemýšlet o herních situacích a naučil jsem se být vždy před ostatními, protože jsem přemýšlel nad každou věcí na hřišti.



Musel jsi se hodně soustředit v jednotlivých cvičení? 


Každé toto cvičení vyžaduje maximální koncentraci a soustředění, jestliže se fotbalista soustředí a vnímá vše, co má, dokáže se rychle stát nadstandardním hráčem. 



Jsou věci, které jsi si z tréninků odnesl využitelné v utkání?


Každou věc, co jsem se v tomto cvičení naučil, jsem použil v zápase, protože to jsou cvičení přesně dělaná na zápasové situace. Co se týče kliček, převzetí balonu, tak toto všechno, co se naučíte, přenesete do zápasu.



Myslíš si, že kdyby jsi měl takto nastavený trénink posouval by ses rychleji?

Určitě ano. Každý den trénovat toto cvičení je nejlepší, co můžete dělat. Stačí, když se chcete posouvat a máte k tomu dobré trenéry, které tyto metody používají. Za těchto předpokladů z vás bude rychleji nadstandardní hráč.