Rozhovor s Filipem Novotným



Jako druhý se nám o tréninkové metodě Aligator rozpovídal Filip Novotný. Hráč, který může hrát kdekoliv na levé straně hřiště, začínal s fotbalem v Litoměřicích, odkud se v žákovském věku přesunul do Ústí nad Labem, kde poprvé dostal šanci v dospělém fotbale. Během krátké doby se stal jednou z opor druholigového mužstva a vysloužil si tak přestup do prvoligové Jihlavy, kde nasbíral svých prvních pár startů. Nyní válčí v barvách jihlavské Vysočiny ve druhé nejvyšší soutěži a spolu se svým týmem je jedním z hlavních kandidátů na postup zpět do nejvyšší soutěže.


Již po druhé jsi se zúčastnil kempu Aligator. Jak bys zhodnotil 3 dny které jsi tu strávil?

Tyto tři dny hodnotím jedině pozitivně, minulý rok jsem se na kempu účastnil pouze dvou tréninků a byla to pro mě spíš španělská vesnice. Tento rok jsem už věděl, o jaké tréninky jde a co mě čeká.

Jak vnímáš tréninkovou metodu Aligator?

Je to nová metoda, se kterou jsem se zatím nikde jinde nesetkal. Hráč se dostává do tolika akcí s balónem a vnímá více vjemů najednou, aby mohl lépe zareagovat v konkrétních zápasových situacích.

S jakou činnosti jsi měl největší problém?

Největší problém jsem měl právě s cvičeními na trampolíně, kde jsme museli provádět technická cvičení s míčem právě na nestabilní ploše.

Dělalo ti problém soustředit se na více věcí najednou?

Při prvních trénincích jsem s tím měl velký problém, nebyl jsem zvyklý na více vjemů najednou a ještě v takové rychlosti. Když už jsem si to trošku osahal, tak to bylo náročné, ale nebyl to takový problém.

Doporučil bych jsi tuto metodu dalším hráčům, pokud ano tak proč?

Můžu jedině doporučit, hráč se dostává do tolika herních situací, které zlepší rychlost rozhodování, práci s míčem, vnímání prostoru, prostě vše, co pak přenese do zápasů.